چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

مهدی ربوشه :‌ در حلقه دستان کریمی، فتح‌الله‌زاده و شفیع‌زاده، جای دست‌های ناصر حجازی خالی بود.

 با این حال عکسی که روز گذشته تیتر اول برخی روزنامه‌های ورزشی بود، از دلتنگی مدیرعامل باشگاه استقلال برای دوست دیرینه‌اش خبر نمی‌داد.

اولین شوخی کریمی

 «شاید با حضور من، استقلال به 4 برد متوالی دست پیدا کند اما این به خاطر کارهای کادرفنی قبلی است، چون من تا بخواهم با تیم هماهنگ شوم، احتیاج به زمان دارم.ضمناً با گردن‌کلفتی مربیگری می‌کنم.»

 کریمی که سیاستمدارانه از سبک خود در استقلال سخن می‌گفت در خصوص کارآمدی ناصر حجازی به اغراق روی نیاورد. اتفاقی که علی فتح‌الله‌زاده حداقل در گفت‌وگوهای رسانه‌ای به آن تن می‌دهد؛ «من فکر می‌کنم ناصرخان سر جایش هست و از این به بعد اتفاقاً مسئولیت بیشتری هم خواهد داشت.»

 با این حال روز گذشته برخی از روزنامه‌ها حرف‌های فیروز کریمی در قبال ناصر حجازی را صرفاً تاکتیک تازه سرمربی استقلال قلمداد کردند. تاکتیکی که البته در نخستین گام، ناصر حجازی را متوجه شکست محتومش نخواهد کرد. چه طعم این شکست به فاصله چند دیدار، مرد فتوژنیک آبی‌ها را احتمالاً به سمت و سوی اعتراض سوق می‌دهد. ناصر حجازی اما این روزها از گفت‌وگوهای رسانه‌ای پرهیز می‌کند. او در توضیح این مسئله تأکید دارد: می‌ترسم حرفی بزنم که برای استقلال، حاشیه درست کند.

 با این همه اما هیچ تضمینی وجود ندارد که زیرکانه‌ترین سکوت ناصر حجازی همچنان طی هفته‌های آینده تداوم داشته باشد.

واکنش حجازی به حضور کریمی

همین هفته گذشته بود که رئیس سازمان فوتبال استقلال بعد از ترک نیمکت سرمربیگری در واکنش به ماجرای دنباله‌دار فیروز کریمی و استقلال گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد، اگر آقای کریمی نیاید، مربی آلمانی استخدام می‌کنیم.

چند روز بعد اظهارات حجازی پیام‌های تازه‌تری را مخابره می‌کرد. حتی گفته می‌شد که وی به صورت محرمانه به هیأت‌مدیره استقلال پیغام داده است: « دیگر نیازی به حضور فیروز کریمی در رأس کادرفنی تیم نیست.» دلیل این موضع‌گیری اما کاملاً روشن بود. حجازی خود را برنده چند هفته اخیر می‌دانست و به همین دلیل طبیعی‌ترین خواسته‌اش، بازگشت به نیمکت سرمربیگری بود.

 شاید او هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که چند روز بعد اولین قربانی تغییر و تحولات استقلال لقب بگیرد. موضوعی که از قرار معلوم این روزها نقل محافل خبری است. حجازی که رویای بازگشت به نیمکت سرمربیگری را در به دست آوردن رأی اعتماد هیأت‌مدیره می‌دید، سکوت را به لابی‌با هیأت مدیره ترجیح داد.

 شاید به همین دلیل بود که بسیاری از خبرنگاران وقتی که در تمرین استقلال شور و شوق او را می‌دیدند، تعجب می‌کردند و البته روز بعد برای این سئوال خود هیچ پاسخی نمی‌‌یافتند؛ حجازی در آستانه حذف کامل از معادلات فنی استقلال، چگونه پا به پای بازیکنان تمرین می‌کند؟

 حذف ناصر حجازی از تصمیم‌گیری‌های فنی درست جایی شکلی جدی به خود گرفت که تقریباً هیچ یک از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه به فرصت‌دهی دوباره راضی نبودند. آنها در این خصوص آقای مدیرعامل را نیز تحت فشار قرار دادند تا به نزاع رسانه‌ای با مسئولان باشگاه استقلال اهواز پایان دهد. منصور پورحیدری می‌گوید: فشاری وجود ندارد. ما با یکدیگر تعامل داریم.

 عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال ادامه می‌دهد: حضور فیروز کریمی در استقلال، خواسته صریح ناصر حجازی بود. خود او این گزینه را شایسته سرمربیگری استقلال دانست.

وی سپس راجع به شایعه چالش میان حجازی و کریمی ضمن بازخوانی حرف‌های چند هفته گذشته رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال، می‌گوید: چرا باید چالش به وجود بیاید؟ به نظر من اگر شرح وظایف هر فردی مشخص باشد حتی در تیم خبرسازی مثل استقلال نیز می‌توان کار را به طور گروهی و منظم انجام داد، طوری که هیچ حاشیه‌ای تیم را تهدید نکند.

 وی همچنین تصریح کرد: مطمئنم که آنها در کنار یکدیگر می‌توانند استقلال را به موفقیت برسانند اما اگر شرح وظایف مشخص نشود، حاشیه استقلال را تهدید می‌کند.پورحیدری مسئولیت انجام این کار را برعهده علی فتح‌الله‌زاده دانست و تأکید کرد: به هرحال حکم این دو نفر را مدیرعامل امضا می‌کند و البته باید هیأت‌مدیره نیز در خصوص نتایج آن پاسخگو باشد.

در حالی که آخرین اظهارنظرهای غیررسمی ناصرحجازی از بی‌میلی نسبت به حضور فیروز کریمی در استقلال خبر می‌داد، روز گذشته این سرمربی جدید آبی‌های پایتخت بود که برای ملاقات با رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال پیشقدم شد.

 او که قبل از نشستن روی نیمکت سرمربیگری استقلال با مطرح کردن حرف‌هایی قصد داشت حداکثری بودن خود را به رخ ناصر حجازی بکشد، روز گذشته پس از شنیدن شایعاتی پیرامون ناراحتی حجازی به ملاقات وی رفت. گویا کریمی قصد دارد قبل از اولین تجربه سرمربیگری‌اش با استقلال، در نشستی با ناصر حجازی حرف‌هایش را به صورت جدی مطرح کند.

 هرچند او گاهی حرف‌های جدی‌اش را هم در قالب شوخی‌ بیان می‌کند. برخی اخبار حکایت از این دارد که پایه‌های ائتلاف حجازی - کریمی که برای مقابله باحضور قلعه نویی صورت گرفته بود اکنون کمی لرزان شده است. دوستان نزدیک فیروز کریمی درباره برخی بازیکنان به وی هشدار داده‌اند و ضمن نام بردن از تعدادی از آنها تأکید کرده‌اند:« این‌ها بازیکن‌های حجازی هستند.»

کریمی اما در خصوص این هشدار در دو جبهه واکنش‌های متفاوتی از خود نشان داد. در گفت‌وگوهای رسانه‌ای از اختیار تام و اقتدار بی‌چون و چرایش سخن گفت و حتی تأکید کرد: بازیکن حاشیه‌ساز را با قدرت بیرون می‌کنم و البته در جبهه‌گیری غیررسمی برای ملاقات و رایزنی با ناصر حجازی لحظه‌ای تأمل نکرد. چه او به خوبی می‌داند در صورت مخالفت حجازی با چه مشکلاتی در آینده‌ای نه‌چندان دور، مواجه خواهد شد. شاید به همین دلیل بود که کریمی تصمیم گرفت تا نگرفتن رخصت از ناصر حجازی بر سر تمرینات استقلال حاضر نشود.

 با این حال حدس نخستین واکنش ناصر حجازی در قبال فیروز کریمی اصلاً کار سختی نیست. چون در مراسم معارفه رسمی فیروز، او در حلقه دوستان جایی نداشت. اتفاقی که فتح‌الله‌زاده این‌گونه به توجیه آن پرداخت: خوب که نگاه کنید برخی از معاونان باشگاه هم حضور ندارند و بعد ادامه داد: در جلسه حقوقی، نیازی به حضور حجازی نبود.

 گویا این پروژه جدید استقلال است که در تعارف علی فتح‌الله‌زاده خود را نشان داده؛ دیگر نیازی به حجازی نیست.

کد خبر 37767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز